Trebuie doar să ne asigurăm că vor fi respectate caracteristicile pe care a fost construit:
– cota unică de impozitare, pe care PNL a implementat-o în România în urmă cu 20 de ani și care a fost vectorul creșterii economice din țara noastră, a condus la recuperarea decalajelor economice față de UE și tot ea este cea care stimulează munca și antreprenoriatul;
– menținerea cotei standard de TVA;
– continuarea celui mai mare program național de investiții din ultimii 35 de ani, “Anghel Saligny”, implementat de PNL. Cifrele confirmă: peste 65,5 de miliarde de lei alocate pentru 5.687 obiective de investiții din întreaga țară;
– asigurarea resurselor financiare pentru plata pensiilor de asigurări sociale;
– cea mai mare alocare bugetară de după 1989 pentru investiții: 7,8% din PIB care înseamnă aproape 150 de miliarde de lei;
– continuarea programelor financiare demarate de guvernele PNL pentru sprijinirea IMM-urilor și a sectorului agricol;
– creșterea semnificativă a bugetului pentru Educație – 9,86%;
– reducerea responsabilă a cheltuielilor statului, măsură necesară și formă de respect pentru banii contribuabililor;
– rol cheie al fondurilor externe nerambursabile, estimate la 4,6% din PIB.
Nu este niciun secret că bugetul pentru anul în curs pleacă pe o realitate complicată, dar avem obligația morală, socială, profesională de a bifa toți indicatorii stabiliți:
– Creştere economică de 2,5%;
– PIB estimat în prețuri curente 1912 mld lei;
– Creșterea câștigului salarial mediu net lunar cu 6,1%, 5355 lei;
– Majorarea numărului mediu de salariați cu 1,2% față de 2024;
– Inflația la sfârșitul anului- 3,8%;
– Deficit 7,04%
Nevoia unui buget funcțional este mare. Stabilitatea țării și dezvoltarea economiei depind de asta.